Analyse 2018-02-07T08:45:25+00:00

KLANTWAARDE IS LEIDEND

Analyse: Wat is de klantwaarde?

Wie zijn je meest waardevolle klanten?

Is de sale afgerond als een nieuwe klant eenmaal binnen is? Zo redeneren veel bedrijven wel. Maar eigenlijk begint sales pas als de deal al gesloten is. Bestaande klanten zorgen meestal immers voor de meeste omzet, het is niet ánders. Als je jouw omzet wil laten groeien doen je er dus verstandig aan hierop te focussen. Maar bij wélke klanten liggen de grootste kansen voor omzetgroei?

Met de Accountplanner helpt adviesbureau HISNA je bij het analyseren van de waarde van je klanten. Wie is je beste klant? Waar ligt de meeste groeipotentie? Waar liggen de beste kansen om met extra klantaandacht met dezelfde mensen meer omzet te boeken? In onze methodiek baseren we ons op de volgende onderdelen.

Klantpiramide
Aan de hand van de klantpiramide brengen we verhouding tussen klant en omzet of waarde eenvoudig in kaart. 80 procent van de omzet wordt gerealiseerd bij 20 procent van je klanten.

Klantprofiel
Wat is de bindende factor tussen jou en je beste klanten? Als je dat weet, weet je ook waar je op moet focussen om de klantrelatie nog beter te maken. Daarnaast levert die kennis waardevolle inzichten op voor bij het aantrekken van nieuwe klanten.

Klant-/productmatrix
Je klanten nemen bij jou specifieke producten of diensten af. Maar weten ze eigenlijk wel welke oplossingen je daarnaast nog meer aanbiedt? Door in kaart te brengen welke producten en diensten je aan welke klanten hebt verkocht, weet je ook welke ze nog niet afnemen. En waar dus nog kansen voor omzetgroei liggen.

Tijd, geld en energie
Als je eenmaal weet wie je beste klanten zijn en waar je beste kansen op omzetgroei liggen, kan je ook bepalen waar je in de praktijk je tijd, geld en energie aan wilt besteden.

Verkooptrechter
Hoe kan je omzetgroei het beste managen? Door het verzamelen van de juiste klantinformatie en die te koppelen aan relevante acties op het juiste moment. Met andere woorden, door het opzetten van een effectieve verkooptrechter of salesfunnel.

Salesanalyse
Welke klantcontacten vormen de belangrijkste fundering voor je commerciële organisatie? Aan de hand van vragenlijsten en interviews brengt de salesanalyse van HISNA de twaalf bouwstenen voor meer omzet in kaart.

1202, 2018

De CONTROLE, het DIGITALE KLADBLOK

februari 12th, 2018|0 Comments

“Meer omzet met dezelfde mensen” De CONTROLE, het DIGITALE KLADBLOK Er is geanalyseerd, het accountmanagement is ingericht en er is getraind (zie voorgaande berichten van HISNA) en dan komt de vraag der vragen: “What’s [...]

702, 2018

HISNA – Het Doen

februari 7th, 2018|0 Comments

Adviesbureau HISNA “Meer omzet met dezelfde mensen” Het DOEN De klantwaarde methodiek, zie het eerdere bericht, is de opmaat naar het DOEN. De analyse is gemaakt en verdere ondersteuning om succesvol te zijn staan [...]

502, 2018

En Kompanen is HISNA

februari 5th, 2018|0 Comments

…en Kompanen is HISNA “Meer omzet met dezelfde mensen” De KLANTWAARDE METHODIEK Adviesbureau HISNA heeft een integrale methodiek ontwikkeld die je ondersteunt in het verbeteren van je klantrelatie. Waarom acquisitie doen bij nieuwe klanten [...]