Analyse 2018-04-11T09:53:03+00:00

KLANTWAARDE IS LEIDEND

Doe direct de klantwaardetest!

Weet jij wie je meest waardevolle klanten zijn?

Bestaande klanten zorgen meestal voor de meeste omzet. Als je jouw omzet wil laten groeien doe je er dus verstandig aan hierop te focussen. Maar bij wélke klanten liggen de grootste kansen voor omzetgroei?

Met de Methodiek Accountplanner helpt adviesbureau HISNA je bij het analyseren van de waarde van je klanten. Wie is je beste klant? Waar ligt de meeste groeipotentie? Waar liggen de beste kansen om met extra klantaandacht en met dezelfde mensen meer omzet te boeken? In onze methodiek baseren we ons op de volgende onderdelen.

Klantpiramide
Aan de hand van de klantpiramide brengen we verhouding tussen klant en omzet of waarde eenvoudig in kaart. 80 procent van de omzet wordt gerealiseerd bij 20 procent van je klanten.

Klantprofiel
Wat is de bindende factor tussen jou en je beste klanten? Als je dat weet, weet je ook waar je op moet focussen om de klantrelatie nog beter te maken. Daarnaast levert die kennis waardevolle inzichten op voor bij het aantrekken van nieuwe klanten.

Klant-/productmatrix
Je klanten nemen bij jou specifieke producten of diensten af. Maar weten ze eigenlijk wel welke oplossingen je daarnaast nog meer aanbiedt? Door in kaart te brengen welke producten en diensten je aan welke klanten hebt verkocht, weet je ook welke ze nog niet afnemen. En waar dus nog kansen voor omzetgroei liggen.

Tijd, geld en energie
Als je eenmaal weet wie je beste klanten zijn en waar je beste kansen op omzetgroei liggen, kan je ook bepalen waar je in de praktijk je tijd, geld en energie aan wilt besteden.

Verkooptrechter
Hoe kan je omzetgroei het beste managen? Door het verzamelen van de juiste klantinformatie en die te koppelen aan relevante acties op het juiste moment. Met andere woorden, door het opzetten van een effectieve verkooptrechter of salesfunnel.

Salesanalyse
Welke klantcontacten vormen de belangrijkste fundering voor je commerciële organisatie? Aan de hand van vragenlijsten en interviews brengt de salesanalyse van HISNA de twaalf bouwstenen voor meer omzet in kaart.

1705, 2018

Klantrelatie

mei 17th, 2018|0 Comments

Is privacy belangrijker dan de klantrelatie? Belangrijke informatie over je persoonsgegevens, wij vinden jouw privacy belangrijk, we’re updating our Privacy Policy; zomaar wat onderwerpregels van e-mails die de afgelopen weken in mijn mailbox [...]

205, 2018

Klantloyaliteit

mei 2nd, 2018|0 Comments

Klantloyaliteit is beperkt houdbaar Vanaf 1 mei is Loyalty Management Netherlands gestart met een uitgebreide informatiecampagne om ervoor te zorgen dat spaarders op de hoogte zijn dat dit jaar de eerste Air Miles [...]

3003, 2018

waarde van de klant

maart 30th, 2018|0 Comments

Meer omzet zonder extra mensen Het is een wetmatigheid die de doorgewinterde marketeer als een vanzelfsprekendheid ziet: het kleinste deel van je klanten zorgt voor het grootste deel van je omzet. Wanneer je [...]