Doen 2018-06-08T12:18:00+00:00

BENUT

SALESKANSEN

Bouwen aan een goede klantrelatie!

Veel bedrijven benutten saleskansen onvoldoende. Zo leggen ze de nadruk op het binnenhalen van new business en redeneren dat als een klant binnen is, de sales is afgerond. De werkelijkheid is alleen dat bestaande klanten voor de meeste omzet zorgen. Hier liggen dus de grootste kansen om de omzet te laten groeien. Eigenlijk begint sales dus pas als de deal rond is, met goed accountmanagement.

Door aandacht te geven aan je bestaande en meest waardevolle klanten is het mogelijk om meer omzet met dezelfde mensen te boeken. Het is niet ánders. Daarvoor is het wel nodig dat je saleskansen herkent en aandacht geeft aan de juiste klanten. Maar ook dat de klassieke muren tussen Sales en Non-Sales worden afgebroken – iets dat vraagt om een verandering in bewustzijn en van gedrag.

Salesprogramma

Adviesbureau HISNA biedt een uitgekiend salesprogramma dat Managers, Sales en Non-Sales helpt om als één organisatie te werken aan een goede klantrelatie. In onze aanpak stemmen we terugkerende leermomenten af op de praktijk, zodat je medewerkers ze direct in hun werk kunnen toepassen. Van accountmanager naar accountmanagement, oftewel, in een commerciële organisatie is iedereen onderdeel van het verkoopproces!

Leren
Een verandering in gedrag? Met een éénmalige training lukt dat niet. HISNA leidt je werknemers daarom op aan de hand van meerdere leermomenten, afgestemd op specifieke praktijksituaties.

Ons programma is gebaseerd op afwisseling, regelmaat en herhaling en gaat uit van meetbare leerdoelen. Continuous Blended Learning noemen we dat. Afgestemd op jouw praktijksituatie gaan we in op:

Social selling
In deze digitale en datagedreven wereld liggen de omzetkansen voor het oprapen. Maar alleen als marketing en sales samenwerken. Social selling is een uitstekende manier om meer engagement en interactie met zowel prospects als klanten te bereiken.

Achterdeur dicht
Hoeveel aandacht besteed jij aan je klanten? Door te weinig aandacht te geven zet je de achterdeur wagenwijd open voor de concurrentie. Door alle stappen uit de Accountplanner te doorlopen weet je aan welke klanten je meer aandacht moet besteden en kan je de concurrentie buitensluiten.

Cross- en upselling
Up-selling wordt vaak verward met cross-selling en deep-selling. Het verschil is dat je bij cross-selling andere producten aan een bestaande klant probeert te verkopen, terwijl je bij up-selling een duurder product probeert te verkopen. Bij deep-selling ga je juist meer van hetzelfde product aan de klant verkopen.

Key accountmanagement
Key accountmanagement is het bewust opbouwen, ontwikkelen en actief beheren van langetermijnrelaties met klanten die van strategisch belang zijn. Dat doet niet alleen de accountmanager, maar dat doe je als team. Dat noemen wij accountmanagement.