Doen 2018-02-08T17:40:28+00:00

KLANTRELATIE ONDER CONTROLE

Bouwen aan een goede klantrelatie!

Veel bedrijven benutten niet genoeg saleskansen. Zo leggen ze de nadruk op het binnenhalen van new business en redeneren dat als een klant binnen is, de sales is afgerond. De werkelijkheid is alleen dat bestaande klanten voor de meeste omzet zorgen. Hier liggen dus de grootste kansen om de omzet te laten groeien. Eigenlijk begint sales dus pas als de deal rond is.

Door aandacht te geven aan je bestaande en meest waardevolle klanten is het mogelijk om meer omzet met dezelfde mensen te boeken. Het is niet ánders. Daarvoor is het wel nodig dat je saleskansen herkent en aandacht geeft aan de juiste klanten. Maar ook dat de klassieke muren tussen Sales en Non-Sales worden afgebroken – iets dat vraagt om een verandering in bewustzijn en van gedrag.

Salesprogramma

Maar hoe realiseer je dat in de praktijk? Adviesbureau HISNA biedt een uitgekiend salesprogramma dat Managers, Sales en Non-Sales helpt om als één organisatie te werken aan een goede klantrelatie. In onze aanpak stemmen we terugkerende leermomenten af op de praktijk, zodat je medewerkers ze direct in hun werk kunnen toepassen.

Leren
Een verandering in gedrag? Met een éénmalige training lukt dat niet. HISNA leidt je werknemers daarom op aan de hand van meerdere leermomenten, afgestemd op specifieke praktijksituaties. Het programma is gebaseerd op afwisseling, regelmaat en herhaling en gaat uit van meetbare leerdoelen. Continuous Blended Learning noemen we dat.

Praktijk
In onze leermethode nemen we de volgende leermodules mee, afgestemde op specifieke praktijksituaties.

Social selling
In deze digitale en datagedreven wereld liggen de omzetkansen voor het oprapen. Maar alleen als marketing en sales samenwerken. Social selling is een uitstekende manier om meer engagement en interactie met zowel prospects als klanten te bereiken.

Achterdeur dicht
Hoeveel aandacht besteed jij aan je klanten? Door te weinig aandacht te geven zet je de achterdeur wagenwijd open voor de concurrentie. Door alle stappen uit de Accountplanner te doorlopen weet je aan welke klanten je meer aandacht moet besteden. En kan je de concurrentie dus buitensluiten.

Cross- en upselling
Up-selling wordt vaak verward met cross-selling en deep-selling. Het verschil is dat je bij cross-selling andere producten aan een bestaande klant probeert te verkopen, terwijl je bij up-selling een duurder product probeert te verkopen. Bij deep-selling ga je juist meer van hetzelfde product aan de klant verkopen.

Key accountmanagement
Key accountmanagement is het bewust opbouwen, ontwikkelen en actief beheren van langetermijnrelaties met klanten die van strategisch belang zijn.

1202, 2018

De CONTROLE, het DIGITALE KLADBLOK

februari 12th, 2018|0 Comments

“Meer omzet met dezelfde mensen” De CONTROLE, het DIGITALE KLADBLOK Er is geanalyseerd, het accountmanagement is ingericht en er is getraind (zie voorgaande berichten van HISNA) en dan komt de vraag der vragen: “What’s [...]

702, 2018

HISNA – Het Doen

februari 7th, 2018|0 Comments

Adviesbureau HISNA “Meer omzet met dezelfde mensen” Het DOEN De klantwaarde methodiek, zie het eerdere bericht, is de opmaat naar het DOEN. De analyse is gemaakt en verdere ondersteuning om succesvol te zijn staan [...]

502, 2018

En Kompanen is HISNA

februari 5th, 2018|0 Comments

…en Kompanen is HISNA “Meer omzet met dezelfde mensen” De KLANTWAARDE METHODIEK Adviesbureau HISNA heeft een integrale methodiek ontwikkeld die je ondersteunt in het verbeteren van je klantrelatie. Waarom acquisitie doen bij nieuwe klanten [...]