24/7 inzicht in klanttevredenheid

klanttevredenheid

Zes vragen binnen een minuut via een digitaal geeltje is een omzetbooster
Ooit adviseerde ik een bouw- en installatiebedrijf om onderhoudsmedewerkers een kladblokje en een pen mee te geven, waarmee ze een melding konden maken over wat hen opviel als ze een specifieke opdracht bij een klant uitvoerden. Denk aan een kapot raam of een klemmende deur. Een kleine moeite, maar een met veel positieve consequenties. Want toen we op het idee kwamen om al die meldingen een tijdje te bewaren en ze alle op een Wall of Fame te plakken, bleek het succes pas echt. Een rekensom leerde dat dankzij de inzet van dit eenvoudige middel, een kladblokje, deze actie tien procent extra omzet was geboekt.

Digitale Kladblok
Wat op papier kan, kan ook digitaal. Zo kwamen we op het idee van het Digitale Kladblok, dat beter, sneller en efficiënter werkt dan papier. Nu iedere medewerker de hele dag een smartphone (of ander mobiel device) bij zich heeft, is het maar een kleine moeite om informatie over de situatie bij een klant vast te leggen en door te sturen naar bijvoorbeeld de accountmanager of de werkvoorbereider (zoals in het geval van het bouwbedrijf).

 

Klanttevredenheid continue inzichtelijk
Het Digitale Kladblok is een gebruiksvriendelijke webapplicatie die je als bedrijf grotendeels zelf kan inrichten met de vragen die je belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld informatie verzamelen over je Net Promotion Score (NPS), dan is een vraag over klanttevredenheid op het kladblok al voldoende. Naast klanttevredenheid leent het kladblok zich ook om bijvoorbeeld meerwerk door te geven, een melding te doen, een klacht vast te leggen, een foto te maken en door te sturen, de naam van een nieuwe contactpersoon te noteren of informatie door te geven over de concurrentie.

Omzetbooster
Net als bij het papieren kladblok is het Digitale Kladblok een potentiële omzetbooster. Meldingen komen realtime binnen en zijn meteen op te volgen. Dreigt je klanttevredenheid te dalen, dan kun je meteen actie ondernemen. Alles ligt digitaal vast en is altijd traceerbaar. Voor de medewerker die bij een klant aan het werk is, is het nooit meer dan een minuut werk om een paar vragen te stellen en de antwoorden door te sturen. Gemakkelijker kan niet. En het kan leiden tot een inspirerende digitale Wall of Fame. Het is niet ánders!

Meer weten over het Digitale Kladblok? Bel of mail ons op +31 (0) 6 22 90 41 86 of info@hisna.nl.


Adviesbureau HISNA, onder andere bekend van de Continuous Blended leerprogramma’s voor sales en non-sales medewerkers, heeft de afgelopen tijd bewezen organisaties meer rendement te laten halen bij hun klanten. Dit doen ze door consultancy, interim-management en trainingen aan te bieden op het vakgebied Sales. HISNA gelooft dat organisaties met dezelfde mensen meer omzet kunnen boeken door de klassieke muren tussen sales en non-sales af te breken. Iedereen is onderdeel van het commerciële proces en kan bijdragen aan meer omzet.

Analyse | Advies | Controle | Doen | Implementatie | Operationele ondersteuning | Sparringpartner | Coaching | Visie | Omzet verbetering | Optimaliseren van salesprocessen | Consultancy | Interim-management

2018-04-10T08:46:04+00:00