Sales for Non-Sales 2018-01-19T14:13:19+00:00

Unleash the power

of professionals

Salesprogramma: Sales for Non-Sales

Sales for Non-Sales is een salesprogramma waarin non-sales-medewerkers van een organisatie zich er bewust van worden gemaakt dat ook zij onderdeel zijn van het commerciële proces. Het programma is met name bedoeld voor mensen die geen salesfunctie hebben, maar wel regelmatig klantcontact hebben.

Het salesprogramma is ontwikkeld omdat wij geloven dat:

  • De sales-kracht van een organisatie groter is dan men denkt
  • Meer omzet met dezelfde mensen haalbaar is
  • Technische professionals in staat zijn meer klantgericht te werken
  • Technische professionals niet moeten verkopen, maar wel onderdeel kunnen zijn van het salesproces
  • Sales en Non-Sales dit samen moeten doen

Sales for Non-Sales traint en coacht (technische) professionals om bij jouw klanten meer omzet te realiseren, zonder dat zij als sales optreden. Zij blijven zich primair bezighouden met hun eigen technische taken. We trainen ze echter om daarnaast aanvullende klanteninformatie te verzamelen, salesmogelijkheden te signaleren, die te bespreken en om te zetten in opdrachten. Technische professionals maken op deze manier onderdeel uit van het salesproces en dragen bij aan het genereren van meer omzet.

Onze werkwijze is Continuous Blended Learning: een unieke combinatie van online, offline en on-the-job-ondersteuning gericht op leren in de praktijk en het borgen van de methodiek in de organisatie.

Wat levert Sales for Non-Sales op?

  • Klanten die ons leerprogramma volgen behalen de volgende resultaten: 10% meer omzet door meerwerk en additionele verkoop
  • Minder onbetaalde service dankzij meer proactief gedrag
  • Hogere productiviteit door het versnellen van interne processen
  • Scherpere voorstellen en offertes door relevante klantinformatie
  • Hogere klanttevredenheid door proactief en reactief advies te geven
  • Meer tevreden en gemotiveerde medewerkers

Voor wie is Sales for Non-Sales bedoeld?

De Sales for Non-Sales aanpak is bedoeld voor alle  non-salesprofessionals, van servicemonteurs en ingenieurs, tot engineers, ICT-professionals en advocaten. Kortom, voor vakinhoudelijk geschoolde mensen.

Vanuit hun achtergrond ligt bij deze professionals de focus op de techniek of de inhoud en minder op de klant. Door zich betere bewust te zijn van het feit ook zij onderdeel zijn van een commercieel proces kunnen zij echter een belangrijk bijdrage leveren aan het verhogen van de omzet.

Totale Salesprogramma

Sales for Non-Sales is een van de drie modules van het totale Salesprogramma van HISNA. De andere modules zijn Sales for Sales en Sales for Non-Sales die samen een integrale aanpak vormen voor nog meer commercieel succes voor je organisatie.

HISNA

Adviesbureau HISNA heeft bewezen organisaties meer rendement te laten halen bij klanten. Dit doen we door consultancy, interimmanagement, trainingen en coaching aan te bieden op het vakgebied sales.

HISNA gelooft dat organisaties met dezelfde mensen meer omzet kunnen boeken door de klassieke muren tussen sales en non-sales af te breken. Iedereen is onderdeel van het commerciële proces en kan daardoor bijdragen aan meer omzet.

1202, 2018

De CONTROLE, het DIGITALE KLADBLOK

februari 12th, 2018|0 Comments

“Meer omzet met dezelfde mensen” De CONTROLE, het DIGITALE KLADBLOK Er is geanalyseerd, het accountmanagement is ingericht en er is getraind (zie voorgaande berichten van HISNA) en dan komt de vraag der vragen: “What’s [...]

702, 2018

HISNA – Het Doen

februari 7th, 2018|0 Comments

Adviesbureau HISNA “Meer omzet met dezelfde mensen” Het DOEN De klantwaarde methodiek, zie het eerdere bericht, is de opmaat naar het DOEN. De analyse is gemaakt en verdere ondersteuning om succesvol te zijn staan [...]

502, 2018

En Kompanen is HISNA

februari 5th, 2018|0 Comments

…en Kompanen is HISNA “Meer omzet met dezelfde mensen” De KLANTWAARDE METHODIEK Adviesbureau HISNA heeft een integrale methodiek ontwikkeld die je ondersteunt in het verbeteren van je klantrelatie. Waarom acquisitie doen bij nieuwe klanten [...]